søndag den 23. februar 2014

Dagens menu: Plan C

Indtil i går var min Plan A at servere svinekød i wok til middag i dag. Da vi havde spist i går, gik jeg dog over til Plan B, som gik ud på i dag at lave salat til tre schnitzler, som jeg havde i fryseren. Grunden var, at jeg i går lavede frisk salat med rejer og dressing, og der var så meget grønt tilbage, at jeg ville bruge det i dag og ikke gemme det til mandag. Flæskefarsen forblev i fryseren og schnitzlerne kom ud.

Så skete der det, at blomkålet - som var hovedbestanddelen i salaten - så mystisk ud og måtte i skraldeposen. Så gik jeg over til Plan C, hvor de tre schnitzler blev skåret i tern og simrede med ærter, gulerødder, løg, forårsløg, champignons, bacontern, en sjat ketjap manis og diverse krydderier. Løse ris dertil. I morgen bliver det så svinekød i wok.

Jeg er tryg ved, at der er 29 bogstaver i alfabetet. Så kommer det forhåbentlig aldrig til at gå helt galt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar