tirsdag den 4. februar 2014

Sløve postvæsen

Tænk, hvis det kongelige privilligerede danske postvæsen var lige så hurtig som det firma, som trykker bladet Logbogen. Jeg sendte det seneste nummer til trykkeren sidst på dagen i onsdags, torsdag fik han adresselisten og fredag var bladet trykt og sendt ud. Jeg ved, at flere medlemmer modtog bladet med posten i lørdags.

Da det ikke lå i vores postkasse lørdag, regnede jeg med at modtage det mandag. Da det ikke lå i vores postkasse i går, regnede jeg med at modtage det i dag. Og da det heller i lå i vores postkasse i dag - ja, så regner jeg selvfølgelig med at modtage det i morgen.

Men nu har jeg et par eksemplarer. I eftermiddag tog jeg på havnen, hvor museumsfolkene mødes hver tirsdag eftermiddag. Der ligger restoplaget af bladet, så jeg kunne få et par blade med hjem.



Det er et ekstra stort nummer denne gang: 24 sider. For- og bagside er trykt i farver, og specielt det flotte billede på forsiden af DSB's "Jylland", som fra 1933 til 1966 sejlede på ruten Århus-Samsø-Kalundborg, synes jeg er knippelgodt. Billedet har været vist i Facebook-gruppen "Gamle Århus", og da jeg synes, at det er et pragtfuldt billede, spurgte jeg ophavsmanden, om jeg måtte bruge det i bladet. Og det måtte jeg gerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar