tirsdag den 25. februar 2014

Fuglen er fløjet

Så lykkedes det at blive opereret for grå stær. Øjenlægen var frisk igen.

Jeg var tilsagt klokken 1255, var der lidt før, og klokken 1254 fik jeg bedøvende øjendråber og skulle sidde med øjet lukket i tre kvarter. Det er nemmest, hvis man holder begge øjne lukket, og sygeplejersken lovede at vække mig, hvis jeg skulle være faldet i søvn. Det blev nu ikke nødvendigt.

Selve operationen tog cirka et kvarter. Derefter skulle jeg sidde roligt nogle minutter, inden jeg kunne tage hjem. Forinden fik jeg et glas juice.

Jeg ringede til vognmand Falck for at blive kørt hjem. Han havde dog ikke tid selv, men valgte at sende en hyrevogn. Jeg var hjemme ved 1515 tiden, hvor Susanne havde kaffen klar.

Mit syn er stadig lidt sløret, men jeg kan mærke, at det bliver bedre og bedre. Nu følger to uger med øjendråber tre gange dagligt og uden fysiske anstrengelser samt to kontrolbesøg hos øjenlægen. Om seks uger kan jeg gå til optiker og få foretaget en synsprøve, så jeg kan få nye briller. Så alt i alt går det fremad.

Til sidst en lille beretning fra venteværelset: En ældre herre (lidt ældre end mig) var også opereret for grå stær. Ved den afsluttende samtale med sygeplejersken spurgte han: "Må jeg vaske op?". Sygeplejersken var hurtigt opfattende og svarede: "Nej, er du da tovlig? Du ku' risikere at få sæbevand i øjnene. Du må kun ligge på sofaen og læse Familie Journalen". Hustruen sad der også, hun grinede med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar