fredag den 28. februar 2014

Fra dengang det var før

En gang for mange år siden levede der... - nej, en gang for mange år siden købte jeg i en lille kiosk et sæt med 11 postkort med motiver fra Brabrand år 1912. Det har nok været kort efter, at vi flyttede til Brabrand i 1970, ellers ken jeg ikke rigtigt se, hvorfor jeg skulle have interesse i kort netop fra Brabrand.

Motiverne er i brune toner, og ikke ret meget kan man umiddelbart genkende. I dag smed jeg motiverne på Facebook i gruppen "Gamle Århus", hvor det stadig vrimler med gamle billeder og spændende motiver.





Når man selv nyder andres bidrag, bør man naturligvis også selv bidrage efter evne. Det næste, jeg smider på Facebook, er billeder fra en lille mappe med havnemotiver. Der er desværre ikke årstal på, men jeg vil tro de er fra begyndelsen af forrige århundrede. Jeg har også nogle billeder fra cirka 1930erne med færger og billeder fra dokken. Der går nok nogle dage, inden de kommer på. Man skal ikke smide det hele på lige på én gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar