tirsdag den 4. februar 2014

Lær at fotografere anno 1967

I formiddag fortsatte jeg den kontinuerlige oprydning på værelset. I dag var det en kasse med gamle negativer, som stod for tur. Sådan nogle bliver naturligvis ikke kasseret, men jeg fik ryddet lidt op i kassen, så tingene nu kan være i en mindre og bedre egnet kasse.

Udover negativer rummede kassen en del gamle foldere og instruktionsbøger til diverse gamle kameraer, blandt andet til mit Kodak Instamatic 50, som jeg fik i fødselsdagsgave omkring 1967. Nogle af hæfterne daterer sig tilbage til 1945, 1950 og 1954, andre er fra 1967/68, atter andre er der ikke årstal på. 



Mange af hæfterne ved jeg ikke hvor stammer fra, og da jeg ikke er i besiddelse af de omhandlede kameraer, har jeg nu skrevet til Den Gamle By for at høre, om den er interesseret i materialet til brug i fotoforretningen "foto-borgen" i bydelen fra 1974. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar