tirsdag den 11. februar 2014

Til fødselsdag hos Marius

Marius fylder 1 år i dag, og hans forældre havde inviteret til fødselsdag. Den blev holdt i Christinas forældres sommerhus ved Vejlby Klit i nærheden af Harboøre. Vi tog derop i går, tog fra Aarhus til Struer, videre med bus fra Struer til Lemvig, hvor Kenneth og Emil hentede os. Vi var fremme midt på eftermiddagen og fik straks kaffe med fastelavnsboller og muffins.

Mens Christina lavede aftensmad - schnitzler med ærter og brasede kartofler - gav Susanne Marius aftensmad, mens jeg hyggede mig med Thea og Emil. 




Thea havde lige fået filmen "Far til fire - Onkel Sofus vender tilbage", Emil hyggede sig med at spille spil på sin mors ipad



Da børnene var lagt i seng, fortsatte vi voksne hyggen med rødvin og chips mens vi så det sidste afsnit af Badehotellet.

I morges var Marius vågen inden klokken seks - han har garanteret været spændt på sine gaver. Så gaveudpakning og fødselsdagssang var overstået inden morgenmaden klokken syv.



Da det var blevet lidt lyst, gik Emil og jeg en tur til stranden for at se på Vesterhavet. Der var stadig lidt tåget og koldt. Emil havde sin skovl med og gravede nogle store huller i sandet. På vejen fortalte han mig en masse ting, blandt andet hvorfor brandmænd har hjelm på, når de skal slukke ildebrand. Og hvis andre heller ikke ved det, er forklaringen her: Det er for at der ikke skal gå ild i deres hår.




Til middag kom Christinas forældre og moster samt Grethe, Britta, Niels, Jasmin og Jasmins kæreste Simon. Vi fik fisk - mange forskellige slags fisk, rigtig lækkert. Efter middagen gik det meste af flokken en tur til vandet. Nu var solen kommet frem og vejret ganske flot. Susanne og jeg blev hjemme, hun for at passe på Marius, jeg for at få lidt ro i hovedet.

Sidst på eftermiddagen kørte vi med Christinas forældre til Viborg, hvorfra vi tog toget til Aarhus. Vi var hjemme lidt efter klokken 20.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar