fredag den 18. december 2015

Pausetog

For nogle år siden havde jeg på computeren en screen saver med tog, som kørte frem og tilbage over skærmen. Jeg mente egentlig at have gemt den på en CDrom, men det er åbenbart en erindringsforskydning. I dag downloadede jeg den igen, så nu kan jeg igen se de små tog bevæge sig henover skærmen.

Det er mest tyske tog, men der er også andre nationaliteter, blandt andet franske og danske. For eksempel er der et dansk EA lokomotiv med en række godsvogne. Der er damplokomotiver, der er diesellokomotiver og der er elektriske lokomotiver. Der er en del ICE-tog og mange godstog, nogle af dem med en allerhelvedes lang vognstamme.


De fleste tog kører henover skærmen, men nogle stopper op midtvejs, holder et stykke tid og kører videre. Andre sætter vogne af, som så bliver hentet af et andet lokomotiv. Under hvert tog vises, hvilken type lokomotiv, der er tale om.

Jeg valgte den gratis demo-version, som kan hentes på denne side:
http://www.mm-eisenbahn.de/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar