fredag den 6. september 2019

Bedsteforældredag i Hjaltes børnehave

Hjaltes børnehave Klintholm, som ligger lidt udenfor Hammel, havde inviteret til bedsteforældredag. Det blev Farfar alene denne gang, da Farmor havde sovet skidt på grund af hovedpine.

Jeg var med 114eren til Hammel og havde en forhåndsaftele med en lokal taxavognmand om at hente mig på rutebilstationen klokken 0945 og køre mig til børnehaven. Jeg ventede fem minutter på taxaen, og mens jeg ventede, begyndte det at regne kraftigt.

Det regnede stadig voldsomt, da jeg kom til børnehaven. Det varede lidt, inden jeg fandt Hjalte, som var godt pakket ind i sin regnfrakke.




En flok børn og nogle voksne var godt igang med at lave æblegrød over bål, men det krævede lidt tålmodighed fra børnene, da grøden først skulle være varm - og dernæst kold.



Det blev frugttid, og vi gik indenfor i tørvejr. Vi hyggede os med at lege læge og patient - Hjalte var læge, jeg patient, og jeg var meget syg, mit blodtryk var klokken ni.

Da jeg havde drukket den ordinerede flaske olie og fået en snes indsprøjtninger, blev jeg hurtigt rask, og vi hjalp hinanden med at bygge et stort parkeringshus af magnetklodser.



Taxaen hentede mig igen, så jeg kom med 114eren fra Hammel klokken 1301.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar