torsdag den 12. september 2019

"Samka"

Da det gode skib "Samka" lå i Aarhus havn i oktober 2017, fik jeg en fornem rundvisning på skibet og lov at fotografere det hele - med undtagelse af de kunstværker, som en flok børn havde kreeret. Efterfølgende meldte jeg mig ind i "Museumsforeningen til bevarelse af M/S Samka", så jeg føler faktisk, at jeg ejer en meget lille del af skibet, men det gør jeg naturligvis ikke.

Jeg følger lidt med i, hvad skibet laver. I dag aflagde det et meget kort besøg i Aarhus - ifølge havnelisten var der tale om et biblioteksarrangement. 

Jeg så tilfældigvis på AIS'en, da skibet havde forladt Aarhus ved 16-tiden og nuppede et "dump", da det passerede Sletterhage Fyr på vej mod Ebeltoft.





Fart 9,1 knob, kurs 113º, dybgang 2,2 meter. ETA (forventet ankomst) Ebeltoft stod angivet til den 17. september klokken 21, men enten har skipperen ikke ramt de rigtige taster, eller også har de sat turbo på, for skibet er netop landet. Jeg tror mest på det første.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar