torsdag den 12. september 2019

Sørens mor

I dag fik jeg en hilsen fra Sørens mor Sussi. Søren var min klassekammeret i folkeskolen i ti år, og vi var sidekammerater hele tiden, bortset fra det år, hvor det var tvunget, at drengene skulle sidde ved piger - og omvendt. Med hilsenen var dette billede af Søren og mig samt Sørens lillebror Lars.


Sussi hedder egentlig Ellen Margrethe og er godt på vej til at fylde 95. Hun er frisk, og vi skriver af og til sammen på Facebook.

Sussi bor stadig i den opgang i Ivar Huitfeldts Gade, hvor familien boede, da vi gik i skole. Dengang boede Sussis mor i stueetagen, Søren og hans familie på første sal. Da Sussis mor døde, og Sussi var alene, flyttede Sussi ind i den lejlighed. Sussi blev enke forholdsvis tidligt.

Søren og jeg legede ofte sammen efter skoletid. Sørens onkel Carlo ejede et lille sommerhus "Mona" ved Skødshoved. Det lånte Sørens familie ofte, og jeg har flere gange været der sammen med familien en uges tid i sommerferien.


Senere købte familien selv et sommerhus ved Dyngby.

Søren og jeg har haft mange oplevelser sammen, det vil føre for vidt at komme ind på dem her. Billederne her er fra dengang, hvor Søren havde brækket armen. Hvordan det skete, husker jeg ikke, men han var indlagt på Kommunehospitalet et par uger, hvor jeg besøgte ham flere gange.




Efter skolen så vi ikke meget til hinanden,  mødtes kun sporadisk, når vi - sammen med respektive kolleger - mødtes på Nystrups Vinstue i Skolegyde for at få en fyraftensøl.

Søren var en god dreng, han er desværre ikke blandt os længere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar