lørdag den 13. april 2013

En hilsen fra fortidens sønner

For nogen tid siden modtog jeg en mail fra sønnen til en af de kaptajner, som jeg havde meget med at gøre, da jeg arbejdede hos Lehmann Junior og ekspederede de østtyske feederskibe "Warin", "Rechlin" og "Tessin". Sønnen spurgte, om jeg har billeder af skibene, da han er i færd med at samle oplysninger om farens faren til søs.

Skibene var hyppige gæster i haven, ofte to anløb om ugen, sommetider mere. Specielt en af kaptajnerne kom jeg til at kende rigtig godt og blev meget fortrolig med.

Siden jeg forlod firmaet i 1987 er der sket en stor omvæltning i Tyskland. Jeg har senere forsøgt at kontakte et par af kaptajnerne. Den ene fik jeg kontakt til og et meget langt brev til svar, den anden er desværre død for flere år siden.


                               

  

Jeg fandt, hvad jeg har af billeder og sendte dem i dag til sønnen. Som ekstra smør på brødet har jeg også et billede af hver af de tre skibe, taget af en professionel fotograf og købt i dyre domme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar