fredag den 19. april 2013

RAF-tomater

Jeg er hverken i ledtog med Royal Air Force eller Rote Armee Fraktion - jeg har blot bestilt en pose RAF-tomater hos aarstiderne.com, og den kom i dag sammen med frugtkassen.

RAF står for "Resistante A Fusarium O". Tomaterne er grønne, og det skal de være. De er modne, når de er grønne. De dyrkes hovedsageligt i Spanien, og disse kommer fra et område omkring Nijar.
Ifølge beskrivelsen fra aarstiderne.com er deres smag helt anderledes end traditionelle tomater. Det eneste problem med dem skulle angiveligt være, at når man har smagt dem, smager alle andre tomater som vand. Tomaterne sælges ikke til supermarkeder, da arten ikke er fremavlet til at kunne holde sig længe på hylderne.
 
Jeg lavede en tomatsalat som ledsager til vores middagsmad.

Jeg vil gerne medgive, at smagen er speciel og de smagte rigtig godt på denne måde. Til aften brugte jeg en som pålæg, men her må jeg sige, at jeg foretrækker de gode, gammeldags røde tomater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar