tirsdag den 30. april 2013

Bouillonen var for stærk


Da jeg midt på formiddagen begyndte at lave middagsmad, ville jeg lave grønsagsbouillon. Jeg laver altid bouillon i den store saftevandskande, og det er altid gået godt. Lige indtil i dag.

Mens jeg rørte terningen ud i det kogende vand, sprang halvdelen af bunden af kanden med et ordentligt knald. Det hele pissede ud på køkkenbordet og videre ned på gulvet.



Vandet var ikke varmere, end det har været andre gange, så det må have været bouillonen, der var for stærk. Efter at Susanne og jeg havde hjulpet hinanden med at tørre op og flytte diverse ting fra køkkenbordet, lavede jeg en ny bouillon i en plastikskål. Og denne gang brugte jeg oksebouillon i håbet om, at den ikke er helt så stærk.

2 kommentarer:

  1. Du havde sikkert slået kanden imod og vil bare ikke fortælle Susanne det af frygt for at du skal erstatte den af egen lomme.

    SvarSlet
  2. Kanden stod på køkkenbordet, Torben. Næste gang står den i køkkenvasken.

    SvarSlet