mandag den 15. april 2013

En hilsen fra søen

Det er længe siden, at jeg sidst er gået en tur rundt om den lille sø, som jeg kalder Hasselager Engsø. Men i dag var vejret så flot, at det måtte være nu. Inden jeg nåede til søen, bemærkede jeg, at der er masser af vand i mosen - og også en del liv. Der var både kvæk, fløjt og sang at høre, blishøns og ænder at se.
 
 
Jeg fortsatte langs den nypløjede mark til søen, hvor der til gengæld ikke var så meget vand som tidligere. Og heller ingen fugle at se.

 
Det er er dejlig tur rundt om søen, den kan gøres på en overkommelig tid, og det er dejligt, at vi har sådan et lille åndehul så tæt på. Der bygges meget nyt i Hasselager, og en del af nybyggeriet kommer også tæt på den lille sø. Jeg håber virkelig, at man bevarer søen (den er trods alt lavet for skattekroner), så vi kan beholde denne lille rekreative plet.

Som regel møder jeg ganske få mennesker på denne tur. Underligt er det, at hvis man havde mødt dem på gaden i Aarhus, var man blot gået forbi hinanden - men her siger man altid "hej" til hinanden.

Susanne var taget på besøg hos en veninde, inden hun skulle på arbejde, så jeg lavede mig selv en kop kaffe og en knækker med ost og radiser, da jeg var hjemme igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar