onsdag den 1. maj 2013

En stor ulækker møgbeskidt pariserbøf

Aftensmaden i dag var pariserbøf. Susannes forslag og hendes kokkereren. Det var med det hele: sennep, ketchup, remoulade, rødbedetern, hakket æg, snittede løg og ristede løg.

 
Vi laver ikke pariserbøf på den traditionelle måde, men rister brødet på brødristeren og steger bøfferne for sig selv på panden. På den måde bliver de ikke så smattede. Og så skal sådan én selvfølgelig serveres med en kold pilsner til.
 
Jeg har også en historie fra det virkelig liv om pariserbøf. En aften for meget længe siden havde jeg været på arbejde på havnen om aftenen og så, at det passede med, at jeg kunne køre forbi Falck-stationen og tage min far med hjem, når han fik fri klokken 22. Inden vi kørte fra stationen, sagde en af fars kolleger: "Hold kæft, hvor kunne jeg godt sætte tænderne i en stor ulækker møgbeskidt pariserbøf". Vi andre var enige om, at det kunne vi såmænd også.
 
Da vi kom hjem, havde min mor - helt uden at det var aftalt - lavet pariserbøf til os. Da far så det, greb han telefonen, ringede til kollegaen og sagde: "Jeg vil bare sige, at jeg er kommet godt hjem. Og ved du hvad jeg skal nu? Jeg skal til at sætte tænderne i en stor ulækker møgbeskidt pariserbøf. Ka' du ha' en god vagt!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar