mandag den 6. maj 2013

En dejlig formiddagstur

Midt på formiddagen besluttede jeg at gå en tur i det flotte vejr sammen med mit kamera. Det blev til en rigtig flot tur bagom Skovhøj og til det nye byggeri Kildeagervænget. Og jeg skal love for, at der bygges meget. En del mere, end man kan se fra Kolt Østervej.
 
 
Flere steder er der anlagt kunstige søer, hvor man kan se en del fugle, blandt andet svaner, blishøns og ænder.

 
Byen trænger sig på, bondegårdene ligger trængt mellem alt det nye (men bønderne har vel selv solgt jorden?), men et enkelt sted går der dog stadig en flok køer og græsser. Og de synes ganske upåvirkede af alle de nye naboer.

 
Der bygges meget nyt, og der går et godt stykke tid endnu, inden alt er færdigt og der er anlagt ordentlige tilkørselsforhold.

 
På det næste billede ses tydeligt konfrontationen mellem en gård og det nye byggeri. Der er ikke længere så stille ude på landet - ikke her i hvert fald.

 
Jeg plukkede en lille buket anemoner med hjem til Susanne.
 
Da jeg var hjemme, var Susanne i gang med at slå græs. Jeg gik straks i gang med at lave vores middagsmad, "Aladdins overflod", som er en slags biksemad med rodfrugter, kål, løg, champignons og rester af steg. Det får lov at simre lidt i den sorte gryde, er en fin måde at udnytte rester på, og smager fantastisk.
 
Der ligger flere billeder på min Flickr-side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar