søndag den 12. maj 2013

Godt gået, tøser

Det er sjældent, ja meget sjældent, at jeg ser en hel håndboldkamp i fjernsynet. Mandehåndbold gider jeg ikke se, og når jeg endelig ser en hel kamp med pigerne, så er det som regel, når landsholdet spiller. Men i aften gjorde jeg en undtagelse.

Og hvorfor gjorde jeg så en undtagelse i aften? Joh, dels fordi det viste sig at blive en virkelig spændende kamp, dels fordi jeg følger lidt med i hvordan det går pigerne fra Team Tvis Holstebro, som i aften spillede den anden finalekamp i EHF cuppen.

Modstanderne var franske Metz på udebane. Holstebropigerne tabte den første kamp i Holstebro med fire mål (31-35), hvorfor de skulle vinde denne kamp med fem mål for at vinde guld. Det troede kun få på, at de kunne. De troede det helt sikkert selv - og de vandt med de fem mål (28-33).

 
Det var rigtig godt gået, jubelen kendte ingen grænser. Alle græd efter kampen - Holstebropigerne af glæde, Metz-pigerne af skuffelse.
 
Jeg skylder måske en forklaring på, at jeg følger TTH-pigerne? Det er såmænd af den simple grund, at jeg er Facebookven med et par stykker af dem.
 
En lille historie i forbindelse med kampen er, at træneren Niels Agesen få timer før kampen blev far til en søn. Sidst han blev far, var da TTH for fire år siden kom i ligaen, da blev han far til en datter. TTH-pigerne har bedt ham få flere børn så hurtigt som muligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar