mandag den 30. september 2013

Billeder til Stadsarkivet

Stadsarkivet i Aarhus vil meget gerne modtage billeder fra borgerne. Jeg har efterhånden bidraget med nogle stykker, og jeg sender fortsat billeder i små portioner.

I aften blev det til et par serier med billeder af sporvogne. Billederne er taget i slutningen af 60'erne.


Derudover sendte jeg en billedserie med det første japanske bilskib, som anløb Aarhus. Det var "Toyota Maru No. 18", som lossede den 12. juni 1973.



Det er underligt, at det er mere end 40 år siden. Jeg var med til at ekspedere skibet under dets ophold i Aarhus, og jeg husker det, som var det i fjor. Skibet var ret imponerende, dengang. Der var plads til ca. 2600 biler, heraf blev 562 losset i Aarhus.

Stadsarkivet modtager gerne billeder fra publikum. Man uploader til arkivets hjemmeside, hvor man logger på med NemID.

www.smartarkivering.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar