tirsdag den 24. september 2013

Spise med Jensen

- eller Jensen Inviterer. Begge overskrifter kan passe til dagen. Finn havde inviteret til frokost - ikke på Jensens Bøfhus, men på "Den Lille Kro". Anledningen var, at han i næste uge fylder 67.

Vi var i god tid i Aarhus, da Susanne havde et ærinde på apoteket. Det klarede vi på Store Torv og traskede derefter i luntefart gennem Vestergade. Her kunne jeg stolt fremvise den kirke, hvor jeg er døbt samt det hus, hvor jeg blev født i 1951 - Vestergade 44. Vi boede på 2. sal, dengang var der altaner. De er fjernet for mange år siden, de har sikkert været ved at skvatte ned.

I min barndom var der slagterforretning og tobakshandler i ejendommen. Nu er der renseri og skrædderi. I naboejendommen (nr. 46) var der både købmand og bager, men de butikker er for længst væk.


Vi var også i god tid ved kroen, men det var Finn og Ib heldigvis også, så vi var bænket før befalet mødetid klokken 13. Vi fik sild som forret, Susanne og Finn fik en mørbrad, Ib og jeg en hakkebøf med skysovs. Senere fik vi en kop kaffe og en lækker æblekage.

Efter krobesøget var vi en tur i SuperBrugsen på Vesterbro Torv, hvor Susanne købte rugbrød og yoghurt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar