torsdag den 19. september 2013

Dengang det var før

For et stykke tiden fik jeg en henvendelse fra en Carsten Nielsen, som forsker i byens historie og desuden laver lidt slægtsforskning. Carsten har lavet en hjemmeside om Skovvejen, hvor jeg boede som barn og ung fra 1956 til 1970 (se mit indlæg fra 27. august 2013). Carsten har linket til min hjemmeside, hvor jeg fortæller om ejendommen Skovvejen 40 og ikke mindst beboerne i ejendommen.

Jeg lovede den gode mand at sende yderligere billeder. Det gjorde jeg i dag, selvom det ikke blev til så mange, og kvaliteten er ret dårlig. Det blev til en halv snes billeder, de fleste taget med mit første kamera, som var et Kodak Instamatic til kassettefilm.

Der er billeder, hvor man får et indtryk af de små stuer med skråvægge og det trange køkken. Det var en treværelses lejlighed på 62 m² med lokum på bagtrappen fælles med naboen og bad i kælderen fælles med de øvrige ni familier.



Men udsigten, den fejlede bestemt ikke noget:


Se Carstens side om Skovvejen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar