lørdag den 21. september 2013

Spise med Napoleon og Mormor

Mens vi sad og talte om aftenens mad, som skulle bestå af mørbrad, kom jeg i tanker om, at min mor af og til lavede en ret, som hun kaldte Mørbrad Napoleon. Jeg husker dog ikke, hvordan hun lavede den, eller hvordan den smagte. Susanne kendte den ikke.

Jeg googlede på nettet for at finde den, og der "faldt" jeg over en rigtig spændende blog med masser af opskrifter på gode, gammeldags danske retter. Siden hedder "Spise med Mormor". Hvad angår Mørbrad Napoleon, så har Mormor retten på sin side.


Jeg lavede nu aftensmaden efter en opskrift fra mit eget hoved, men sovsen var brødrene Prices paprikasovs. Det smagte udmærket, men jeg har besluttet med mig selv, at paprikasovs er bedre til kylling end til mørbrad.


Her er linket til "Spise med Mormor"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar