tirsdag den 6. august 2013

Bulder og brag, babu og blæst samt blomkålssalat a lá Plan B

Sidst på natten indtraf et kraftigt tordenvejr med lyn og kraftig regn. Susanne hostede meget og stod op før klokken seks, jeg blev liggende til klokken var over otte - til trods for lyn og torden.


Efter morgenmad og tjek af nyheder gik jeg en tur i SuperBrugsen. Da jeg trådte ind i butikken, så jeg en ældre mand sidde sammenbøjet foran kasselinjen. Der stod to damer hos ham, den ene talte i mobiltelefon, så det så ud som om der var styr på situationen. Da jeg havde gjort mine indkøb og stillede mig i kø ved kassen, kom ambulance og lægebil, og det varede ikke længe, før den syge var anbragt på båren og trillet ud i ambulancen, hvor redderne og lægen fortsatte med at undersøge ham.


Efter frokost tog Susanne til læge for at blive undersøgt for sin hoste, snue, hovedpine og ørepine. Da hun kom hjem, satte vi os på terrassen og delte en pose ærter. Vi nåede ikke at spise dem alle, inden den kraftige vind blæste posen med ærter på jorden og fik parasollen til at lette fra dens stativ. Så pakkede vi sammen og gik ind igen.

Det var meningen, at Susanne skulle lave frikadeller til aften, men kødet var ikke helt tøet op. Derfor valgte jeg at slå over til Plan B og lave den blomkålssalat, jeg havde købt ind til i dag og planlagt at lave i morgen. I morgen skal vi nok have frikadeller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar