søndag den 18. august 2013

Dagens ret: Æg i Thaipande

Opskriften står i bogen "Rig på rester", som jeg fik i julegave sidste år. Allerede mellem jul og nytår lavede jeg denne ret, men har ikke haft lavet den siden. Da Susanne forleden så et billede af den, bad hun mig lave den igen snart. Meget snart. Og det blev så i dag. Jeg byggede dog lidt videre på opskriften.

Det, der tager tiden, er at skære grøntsager og rodfrugter i små stykker. Det gik der cirka en time med.


Jeg brugte løg, hvidløg, broccoli, kartofler, forårsløg, gulerødder,friske ærter, radiser, squash og rød peber. Alt sammen - med undtagelse af ærterne - skåret i små tern. I wokken, sammen med to dåser hakkede tomater, 1½ teskefuld karrypasta og to pakker rejer. På toppen spejler man fire-fem æg. Man krydrer selv med sød chilisauce og jeg serverede lune flutes dertil.

Det blev en voldsom portion, så der er også til i morgen. Og det er jo i grunden ikke så galt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar