tirsdag den 27. august 2013

Jeg har hjemve

Da jeg i aftes talte med Finn, fortalte han mig, at han har set mit barndomshjem sat til salg. Det har jeg tjekket på nettet, og ganske rigtigt: Skovvejen 40, 4. sal til højre er til salg som andelsbolig. Der er ganske vist lavet rigtig meget om i den lille lejlighed (62 m²), men den ligner til dels sig selv.

Mine forældre, Bente og jeg flyttede ind i den lejlighed den 28. april 1956, Per kom til i 1964, og vi flyttede derfra den 1. juli 1970. Tre små værelser, entré, et lille køkken samt lokum på bagtrappen, fælles med naboen, var, hvad vi havde. Nå ja, og så et kosteskab, som far selv byggede.

Jeg har ofte drømt, at jeg flyttede ind i den lejlighed igen. Nu har jeg så chancen, men trods dens præsentable udseende og den storslåede udsigt, så bliver jeg nu, hvor jeg er. Alene af den grund, at hvis jeg valgte at købe lejligheden og flytte derind, ville der komme en skilsmisse i familien. Så jeg drømmer videre - bliver ikke forundret, hvis det bliver allerede i nat.



Væggen mellem køkkenet og den ene stue er væltet. Hvor vi havde køkken, er der nu alrum/spisestue (det øverste billede), og hvor vi havde stue mod vandet, er der nu et flot køkken (nederst). Jeg tror ikke, at nogen i dag ville nøjes med det bitte køkken, som vi havde dengang.



Stuen ud mod gaden ser stort set ud som dengang (det øverste billede), og hvor Bente og jeg først havde fælles værelse, og jeg fik eneværelse det sidste år, vi boede der, er der nu soveværelse (nederst).


Der er bygget altan, det havde vi desværre ikke. Udsigten var storslået dengang. Det er den sådan set stadig, men hvor længe? Med alt det, der bygges på nordhavnen, kommer der sikkert flere store bygninger til.

Opstilling med plantegning og flere billeder kan ses her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar