onsdag den 14. august 2013

En ny bog og en "ny" bog

Da jeg tømte postkassen på vej til bussen i går, lå pakken fra søfartsmuseet på Kronborg med bogen "Containertrafik gennem 50 år" som jeg bestilte for en uges tid siden. I dag har jeg læst de første to afsnit i bogen, og den er virkelig interessant. I hvert fald når man interesserer sig for den slags.


 
I middags kom "Polle" afdelingsformand forbi og forærede mig bogen "Trafik i Århus - før og nu". Nu har han selv pløjet den igennem, og han mente, at det nu må være min tur. Helt ramt forbi mine interesser har han jo ikke. Også den bog glæder jeg mig til at læse.


Til middag havde vi besøg af Susannes tidligere kollega John. De mødtes i Aarhus, da Susanne havde været inde og få sit sidste prik. Jeg stod for middagsmaden. Ellers gik en del af dagen med at lave bladet Logbogen, som denne gang bliver på 20 sider. Jeg har - blandt meget andet - en omtale af de seks udsendelser, der kommer på Discovery Channel, hvor man følger projekteringen, bygningen og prøveturen af Maersks nye containerskib "Mærsk Mc-Kinney Møller". Der blev også tid til at få aftalen om Aarhus Søhistoriske Selskabs generalforsamling på plads samt lave omtale på søfartsmuseets hjemmeside om nogle kommende arrangementer og udstillinger.

Man får sgu sved på panden som efterlønner!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar