onsdag den 21. august 2013

Torvedag med romanescokål

Jeg tog tidligt på torvet for at købe løg samt blomkål og ærter til vores middagsmad. Gulerødder havde vi i køleskabet. Da jeg havde købt et dejligt, stort blomkål, så jeg, at en af de handlende solgte romanescokål (også kaldet grøn blomkål) - og sådan to måtte jeg simpelthen have med hjem. De smager simpelthen pragtfuldt. Prisen var dog lidt ublu, 30 kroner stykket, men da man kun sjældent ser dem hos de handlende, slog jeg til.


Susanne brugte det ene til middagsmaden. Så er der et, som kan bruges på et andet tidspunkt. Der er også et halvt blomkål tilbage. Og hvad så med ærterne? Dem brugte hun ikke, så der er til i eftermiddag eller i aften. I øvrigt er det ved at være slut med ærter - er det ikke synd for mig, som er uhelbredelig ærtoman?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar