tirsdag den 25. juni 2013

40 års jubilæum

I aften er det helt nøjagtigt 40 år siden, at Susanne og jeg sad i Palads biografen i Tordenskjoldsgade og holdt hinanden i hånden, mens vi så den første Trinity-film.

Forud var gået et møde hos min fætter Knud og hans kone Ruth i Horsens. Susanne gik i klasse med deres datter Hanne, og efter at vi var mødtes der - det var vistnok i maj 1973 - ventede vi på en anledning til at ses igen. Den kom, da Hanne og Susanne ville tilbringe weekenden 24.-25.-26. juni i Aarhus hos Hannes farmor, som er min moster. Lyder det indviklet? Det er det heller ikke.

I en tysktime forfattede Hanne og Susanne et brev til mig, hvor de foreslog, at jeg besøgte dem hos mosteren/farmoren om lørdagen. Det gjorde jeg, og så var den sag afgjort. Vi gik en tur sammen og fortsatte så med en tur i biografen om aftenen. Om søndagen var jeg derude igen, og så kom vi sammen.


I dagens anledning har jeg bestilt en buket blomster til Susanne. Så må vi se, om en af os får et brev fra Majestæten...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar