onsdag den 26. juni 2013

Smørås, frikadeller og jordbær med fløde

Nej, der skal ikke stå smørgås.

Jeg havde taget en vagt på søfartsmuseet som billetsælger sammen med Ib Møller. Jeg tog hjemmefra i god tid og havde lidt tid, inden jeg skulle videre med 33eren. Et stort orkester med børn fra Smørås Børnemusik i Norge var ved at gøre klar til en tur på Strøget, så jeg blev lidt og så med, da det startede på turen. Fra 33eren så jeg, at orkesteret havde gjort holdt på Klostertorvet og nu underholdt cafégæsterne der.

 
 
 Inden jeg gik til museet, var jeg et smut omkring "Pearl Harbour" ("Havnens Perle"), hvor jeg købte tre halve stykker smørrebrød. Jeg var ved museet kort før klokken 1230, og fem minutter senere ankom Ebbe, som i dag var nøglemand for os.

Mens jeg ventede, så jeg ro/ro-skibet "Polaris" af Hamburg ligge ved kaj 77. Hvorfor det ligger der, ved jeg ikke. Det kan være på grund af maskinskade eller på grund af manglende beskæftigelse. Hverken den kaj, eller området i det hele taget, bruges længere til ekspedition af skibe.


Vores vagt på museet gik fint, vi havde fire betalende gæster. Ebbe lukkede ned, så Ib og jeg nåede 33eren klokken 1602.

Herhjemme lavede Susanne frikadeller af lam og kalv, dertil kogte hun nye kartofler, blomkål og gulerødder. For første gang i år fik vi jordbær - og da jeg normalt kun får jordbær en eller to gange på en sæson, forlanger jeg, at det skal være med piskefløde. Senere delte vi en pose ærter, så jeg kan bestemt ikke klage over hverken kvalitet eller kvantitet af maden i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar