onsdag den 5. juni 2013

Køb dansk

Vi havde besluttet os for at tage en tur til Bazar Vest i Brabrand i håb om at kunne købe et par Romanesco blomkål - et til at spise som tilbehør, og et til at bruge i en suppe - men vi fandt desværre ikke sådan nogle. Men vi fandt stilktomater, porrer, forårsløg, tomater, champignons, Pak Choi salat og frugt. Hos en slagter derude købte jeg 1,5 kilo hakket lam og kalv.

På vejen hjem stod vi af bussen i Frederiks Allé. Susanne for at skifte til 1A, jeg for at gå på torvet og handle lidt mere. Det blev til en lille pose danske ærter, to bundter danske asparges og 1½ kilo danske kartofler fra Samsø. Der var mange mennesker på torvet, og jeg hilste kort på Bente, Jesper og Vibe, som også havde fået den gode ide at handle der i det gode vejr.


Vi delte ærterne kort efter frokost - de smagte fint, men der var skisme ikke meget for pengene.

Til aften smed jeg halvdelen af kødet i den sorte gryde; den anden halvdel var lagt i fryseren. Jeg blandede det med løg, skalotteløg, porrer, forårsløg, champignons, Pak Choi, hakkede tomater og kokosmælk, og serverede ris dertil. Det smagte rigtig godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar