mandag den 17. juni 2013

En øv morgen

Sådan en mandag morgen startede med, at min ene brillestang knækkede. Jeg havde mærket, at brillerne sad meget løst og ville undersøge hvorfor, og mens jeg sad med dem i hånden, knækkede den ene stang. Hvordan det kunne ske, ved jeg ikke, de er ikke engang 12 år gamle. Jeg måtte bruge mine skærmbriller, de er trods alt langt bedre end ingen briller.

Og som om det ikke var nok med det med brillerne, så var der klumper i mælken til morgen. Jeg havde købt Tieses jerseymælk for at forkæle mig selv lidt; ifølge kartonen var den holdbar til den 21. juni. Udover det med forkælelsen var årsagen til, at valget faldt på Tiese, at mælken var på tilbud, og at jeg så vidt muligt undgår giganten Arlas produkter. Men lige nu står der altså 1-0 til Arla.

Formiddagens planlagte tur til SuperBrugsen blev erstattet af en tur til Viby, hvor jeg først gik i Synoptik for at se, om det kunne lade sig gøre at reparere brillerne. Da jeg alligevel skal have nye briller efter næste kontrol hos øjenlægen til efteråret, vil jeg ikke ofre nye nu. Jeg fik hjælp af en sød og flink Camilla, som fandt en stump brillestang fra et andet par briller og satte den på. Oveni i købet (nåh ja, det kan man vel så ikke kalde det) gjorde hun det uden betaling. Harmonisk ser det ikke ud, men jeg kan bruge brillerne, og det er jo hovedsagen.


Efter besøget hos Synoptik gik jeg i Føtex efter rugbrød og andre fornødenheder. Deriblandt mælk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar