tirsdag den 11. juni 2013

Alene hjemme MCXXXII

Susanne var inviteret til forsinket 70 års fødselsdag (damekomsammen) hos sin moster Eva i Egå, så jeg var overladt til mig selv. Grethe hentede Susanne midt på formiddagen, og vi fik en kop kaffe sammen, inden de kørte mod Egå.

Jeg nød roen, ryddede lidt op på computeren, nød en stille frokost sammen med mig selv og forberedte salat til aftensmaden. 


Susanne var hjemme klokken 1730. Vi stegte et par bøffer, som desværre viste sig at være lidt seje - så det var godt, at salatmesteren havde lavet en god salat med ærter, radiser, gulerodsstave, løg, hvidløg, små tomater og lidt grønt fra en af SuperBrugsens poser.

Efter maden fik Susanne den gode ide at lægge et billede af sin orkidé, som hun fik af sin veninde Grethe til sin fødselsdag for to år siden, på Facebook. Jeg hjalp med det. Og orkideen har faktisk aldrig stået så flot, som den gør nu. Susanne er rigtig god til at passe på sine blomster.

Og så må jeg indrømme, at vi senere på aftenen syndede og tog os hver en skive rugbrød med leverpostej - slagterens hjemmelavede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar