lørdag den 8. juni 2013

Det er skønt at være konge

Susanne så tv-transmissionen af brylluppet i Sverige. Den smukke prinsesse Madeleine af Sverige blev gift med en amerikaner, der hedder Chris O'Neill. Jeg er ikke så meget for det kongefims, så jeg satte mig på terrassen med min kaffe, avisen og en krydsogtværs og lyttede til en lille vipstjert, som sad og sang på tagryggen af huset overfor.


Inden jeg gik ud, nåede jeg at høre, at det i Sverige ikke er normalt, at brudens far følger bruden ind i kirken og op til alteret. Men kongen havde holdt fast ved, at det ville han, så det gjorde han. Det fryder mig - det må være skønt at være konge...

 
 
I avisen læste jeg om Aarhus City Halvmarathon, der afvikles i morgen. Jeg synes, det er noget forbandet svineri at afspærre mange gader i Aarhus hele dagen for sådan noget pjat. Hvorfor skal de stakkels mennesker, som bor der, ikke have mulighed for at færdes i bil, eller endda bare parkere, i deres egne gader? Sådan et løb kunne fint afvikles på cykelbanen eller på travbanen. Det kunne så være, at motionisterne ville blive rundtossede, men de har altså selv valgt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar