tirsdag den 16. juli 2013

'Allo 'allo

Min tidligere skolekammerat Torben og jeg havde aftalt at spise frokost sammen på "Peter Gift". Det er blevet en tradition, at vi gør det to-tre gange om året, når Torben er hjemme fra sit job som overstyrmand på "Maersk Pacer".

Mens vi sad i gårdhaven og nød en kold fadøl, en O. P. Anderson og et stykke rugbrød med kryddersild, kom en sms fra Susanne, at hun havde købt ny mobiltelefon. Hun har problemer med den nuværende, som ikke ringer ret højt, selvom ringestyrken er indstillet til maksimal.

Susanne skrev, at den nuværende telefon ikke kunne repareres, men ikke, hvad den nye havde kostet. Det bemærkede jeg til Torben, og han sagde: "Det er sikkert fordi du slet ikke ønsker at vide det". Vide det, det ville jeg, så jeg skrev og spurgte Susanne. Og choket var såmænd ikke så stort - den havde kostet 486 kroner. Det er også den mest simple Nokia, man kan købe. Hun skal hverken bruge kamera, GPS, apper eller internet på telefonen. Hun skal kunne ringe, ringes op, sende og modtage sms'er og ikke mere.

Nokia-modellen hedder 206. Da vi begge var hjemme, hjalp jeg med at indstille telefonen og få styr de enkleste funktioner. Jeg lagde også et baggrundsbillede på.

PS: Efter sildemadderne fik vi æggekage og endnu en kold fadøl, bagefter kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar