fredag den 5. juli 2013

En stille dag på museet

Jeg havde taget en vagt som billetsælger på søfartsmuseet og mødtes lidt før klokken 13 med Ebbe, som var nøglemand, Poul Bruun, samt Eva og Povl Rytter. Eva og Povl havde også haft vagten i går, og der var stadig noget tilbage af den kage, Eva havde købt med.

De første 2½ time gik uden gæster. En halv time før lukketid kom en af guiderne fra Tall Ships Race sammen med en tysk veninde. Veninden ville meget gerne se museet, og Poul påtog sig rollen som guide. Normalt bliver gæsterne ikke guidet eller vist rundt, men han har ment, at den tyske pige fortjente en rundvisning. Det gjorde han også ganske godt.

Jeg fik et lift med Eva og Povl til Viby, hvorfra jeg tog med 1A hjem. Susanne var kørt på arbejde og havde efterladt en halv bakke kartoffelsalat og tre grillpølser til mig. Det var sødt af hende, men lad det være sagt: Jeg har oplevet større kulinariske oplevelser i mit liv.

Jeg havde smurt en rejemad, da Susanne kom hjem fra arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar