onsdag den 10. juli 2013

Find Rasmus

Min svigerdatter Christinas lillebror Rasmus blev sidste år udlært hos A. P. Møller Maersk og har nu hyre på tankskibet "BRO DELIVERER", som hovedsageligt sejler i farvandet mellem England/Skotland og Irland/Nordirland. I juni blev det dog til en enkelt afstikker til Amsterdam og Kalundborg.

Jeg synes, det er imponerende, at man hele tiden kan følge med i, hvor skibet befinder sig. Og også, hvor det har befundet sig de seneste døgn, hvordan vejr og strøm er, hvor stort skibet er, hvornår det er bygget og hvor hurtigt det aktuelt sejler.

En eller to gange om dagen tjekker jeg skibets position. Senest har skibet udført to rejser mellem Glasgow (eller et udsted der i nærheden) og Belfast. Lige nu er skibet i Belfast.

 
 
 Også min tidligere skolekammerat Torben er til søs for Maersk, men han er dog lidt nemmere at holde styr på. Han er overstyrmand på en såkaldt anchor handling vessel "MAERSK PACER", som udfører opgaver i området omkring Rio de Janeiro.

 
 
Havde man blot haft disse muligheder for at følge skibene, da jeg selv kørte på havnen for at tage imod skibene. Vi måtte sjusse os til ankomsttider, baseret på hvornår skibene havde taget lods f.eks. ved Skagen.

http://www.marinetraffic.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar