søndag den 7. juli 2013

Farvel til sejlskibene

Fra klokken 12 og et par timer frem var der afgang for sejlskibene i Tall Ships Races. Jeg valgte at tage til Tangkrogen for at se skibene derfra. Det var der rigtig mange,  der også havde valgt.


Jeg var der i god tid, og da jeg gik rundt for at finde et godt sted at tage billeder, traf jeg vore tidligere naboer - eller i hvert fald næsten naboer - Willy og René, som havde taget plads med medbragte klapstole, klapbord, parasoller, hunde, vandskål, sodavander og køletaske med frokost. Et hyggeligt gensyn, de har det godt og nyder tilværelsen. De tager ofte en tur til Tangkrogen, hvor de nyder udsigten, når vejret er godt.

Der gik lidt tid, inden det første skib dukkede op. Ifølge planen skulle det første skib være "Georg Stage", men "Danmark" har åbenbart overhalet indenom på vej sydpå, for det var det første skib, der dukkede op. Og efter lang tids venten - på ståben - skete der ikke rigtigt mere, så jeg valgte at tage bussen hjem ved 14-tiden. Jeg tror, at jeg kunne have stået derude endnu, hvis jeg skulle se dem alle sammen.



Jeg havde spist tidlig frokost, så på Harald Jensens Plads frekventerede jeg pølseboden og købte en enkelt ristet og et brød for 24 kroner.

Der var frisk kaffe på kanden, da jeg kom hjem. Susanne havde været i SuperBrugsen og købt ærter, som jeg kunne bruge i aftensmaden. Hun havde også bælget dem, så de var klar. Hun havde også købt små gulerødder. Hun havde også købt en pose ærter, bare til at spise.

Vi nød det flotte vejr på terrassen, inden jeg begyndte på aftensmaden. Retten hedder "Lynstegt svinekød og grøntsager", men hvorfor det hedder lynsteget, ved jeg ikke. Det tager immervæk en halv times tid at lave den. Jeg kogte nudler som tilbehør. For mit eget vedkommende blev retten skyllet ned med et glas køligt hvidvin, Susanne valgte cola.

Jeg synes, at grøntsagerne med deres flotte farver fortjener et billede for sig selv. Det nederste billede er af den færdige ret.



Efter aftensmaden så vi nyhederne, hvor den søde vejrpige på TV2 fortalte om "aftenens og morgendagsens vejr".


Hendes bud på vejret i de kommende dage kan jeg gå ind for - en bitte sjat vand på onsdag er da i orden, når man ser, hvordan hun forventer, at de øvrige dage arter sig.

Der er flere billeder på Flickr - scroll lidt ned for at se dem fra i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar