onsdag den 10. juli 2013

Tigermarinerede hvidløgsrejer -

- kom jeg til at kalde aftenens ret. Rettelig (!) hedder den salat med hvidløgsmarinerede tigerrejer. Det var godt nok ikke tigerrejer, jeg brugte, men kutterrejer og store rejer.

I stedet for at betale de marinerede rejer i dyre domme hos fiskemanden på torvet, forsøgte jeg selv at marinere rejerne. For ikke at risikere at ødelægge maden, marinerede jeg kun nogle af rejerne, men næste gang marinerer jeg helt sikkert dem alle sammen. Jeg lavede en marinade med olivenolie, citronsaft, presset hvidløg, lidt timian, salt og peber, og den var ganske god.


Udover rejerne bestod salaten af feldsalat, agurk, radiser, forårsløg, løg, gulerødder, champignons, små tomater, æble, friske ærter og blomkål.

Der blev noget tilbage. Jeg har en del råvarer tilbage, så efter en tur i SuperBrugsen i morgen formiddag, spæder vi den op i morgen middag - inkl. tigermarinerede hvidløgsrejer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar