onsdag den 31. juli 2013

Vi har passet Marius

For snart meget længe siden lovede Susanne, at vi i dag ville passe Marius, mens hans forældre og søskende skulle overvære DR's Cirkus Summarum på Tangkrogen. Og det blev skam en hel fornøjelse. En meget glad og mild dreng er han.

Familien var her før klokken ni med rundstykker. Da vi havde spist dem og drukket kaffe, tog Kenneth, Christina, Thea, Emil og jeg med bussen til Aarhus. Viborgerne for at tage videre til Tangkrogen, jeg for at købe ind på torvet.

Da jeg kom hjem, var Susanne og Marius i SuperBrugsen efter mælk, koldskål, rugbrød og diverse andre fornødenheder. Marius sov, så vi lod ham sove i barnevognen, men det varede ikke længe, før han vågnede og var sulten. Susannes og min frokost bestod af koldskål med kammerjunkere samt en pose ærter. Marius sad hos mig, mens jeg spiste ærter, og han var virkelig fascineret af de små, grønne ærter, som med deres klare, grønne farve virkelig har virket attraktive. Han fik dog ikke lov at smage, men jeg har lovet ham, at han og jeg næste sommer skal dele en stor pose ærter.


 Efter en sutteflaske sov han lidt igen, men heller ikke denne gang blev det til lang tid. Derimod fungerede han som køkkenskriver, mens Susanne forberedte aftensmaden - karbonader, kartofler, gulerødder og blomkål. Efter madlavningen hyggede de sig lidt i stuen.



Cirkusgæsterne var her tilbage klokken 1615, og Susanne havde forberedt en tidlig aftensmad, velvidende at der var to trætte børn efter en lang dag. Og sådan var virkeligheden. Viborgerne kørte hjem ved 18-tiden, hvorefter jeg ryddede legesager op i haven og i stuen, mens Susanne ryddede op i køkkenet, skyllede af og vaskede op. Da det var gjort, så vi nyheder på TV2 og TV2 Østjylland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar