torsdag den 4. juli 2013

Tall Ships Races

I dag starter det store arrangement på havnen, Tall Ships Races 2013. 104 sejlskibe, store som små, starter herfra på årets kapsejlads. I første omgang går turen til Finland.

For ikke at risikere at få klaustrofobi blandt de mange mennesker, der forventes på havnen, tog jeg tidligt af sted for at se de skibe, der var i havn til morgen. Der lå allerede en del skibe ved Søndre Mole og ved kornpieren.


Det første skib, jeg gik efter, var skoleskibet "Danmark". Senere så jeg russiske "Mir" og norske "Christian Radich", som netop var ved at fortøje.

 
 
Fra kornpieren så jeg et skib dukke op i disen i indsejlingen. Først troede jeg, at det var norske "Statsraad Lemkuhl", men det viste sig at være brasilianske "Cisne Branco", et meget flot skib. Næsten uden hjælp fra bugserbåden "Aros" gled skibet til kaj ved Søndre Mole.

 
 
Der var masser af aktivitet alle steder. Der opstilles boder til salg af mad og drikkevarer, der er flere scener, hvor kendte kunstnere kommer og synger, og til børnene er der futtog samt mulighed for at komme højt til vejrs i en lifttender fra Falck.

Jeg døjede med ondt i det ene ben, så jeg turde ikke gå på havnen for længe. Jeg tog 3Aeren fra rutebilstationen og skiftede på Banegårdspladsen til 1A. I den sad Susanne, som havde været inde og få sit prik. Hun havde købt rundstykker, som vi nød til en kop formiddagskaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar