fredag den 19. juli 2013

Hestens fødselsdag

På vej til sin foddame i Aarhus var Susanne omkring sin rugbrødspusher på Holme Ringvej. Her købte hun fire hjemmebagte rugbrød, som skulle skæres i skiver, da hun kom hjem. Jeg blev sat til at skaffe plads til tre af dem i fryseren - og nu var jeg ellers ved at køre lageret lidt ned, da vores kødpusher har ferielukket.

Som det fremgår af billedet, elsker Susanne at få en skive rugbrød med lidt "gods" i - skiver, man ofte kalder "hestens fødselsdag". Bunken til højre er endeskiverne. Af dem skal der laves øllebrød til Marius. Også dem skulle jeg skaffe plads til i fryseren.


Men jeg fandt plads til de fire store poser ved at flytte lidt rundt på grønsagsrester, rejer og hakket ko. 

Efter vores aftensmad fik vi besøg af genbo Anni. Vi nød et glas hvidvin med is i, og efter at vi havde fortalt Anni om føromtalte kødpushers fantastiske hjemmelavede leverpostej, sørgede jeg for, at hun fik den at smage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar