mandag den 15. juli 2013

Farvel til Indra

Indra Rios-Moore rejser til New York - i den anledning holdt hun og hendes band en afskedskoncert i aften i Aarhus Domkirke. Jeg havde i god tid bestilt billet og var også fremme i god tid, hvilket gjorde, at jeg havde Første Parket foran hovedpersonen.

Og det blev en oplevelse, som fårehyrden i "Postmand Per" ville have kommenteret med sit "For Poookkker da" - en ud-af-kropen oplevelse. Indra selv kommenterede selv koncerten således, at opfattelsen af at sætte bandets repertoire i rammen "jazz" forvirrer hende - hun synger de numre, som hun godt kan li', fordi hun godt kan li' dem, og hun har et personligt forhold til hvert eneste nummer. De fleste numre er på engelsk, men en del er dog er på spansk, som er Indras modersmål. Og en oplevelse, det blev det! Hold kæft, en stemme det pigebarn har, det tåler ingen sammenligning.




 
Nyd lige dette lille klip med aftenens bedste nummer:
 

Efter denne superdejlige oplevelse kunne man købe en CD, specielt udgivet til dagen. 10 numre indspillet på loftet over gæstgiveriet Ludvigslyst ved Silkeborg-søerne. Det lykkedes mig at kæmpe mig frem i køen, da vi skulle ud fra kirken, og købe et eksemplar. Den glæder jeg mig til at høre. Det bliver på en alene-aften, da musikken ikke er i Susannes smag, men det må hun selvfølgelig selvom.

I august skal bandet indspille en ny CD i Los Anderledes - jeg håber virkelig, at den også kommer på det danske marked.

På det nederste billede: Thomas Sejthen (bas), Indra Rios-Moore (vocal), Benjamin Trærup (saxofon) og Uffe Steen (guitar). Og det var bare godt. Sådan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar